در درون هرکدام از ما هیتلری کوچک نهفته است .
در ایران مدعیان دموکراسی و حقوق بشر بسیارند
مذهبی و غیر مذهبی .
غربگرا و اسلامگرا
چپگرا و راستگرا
آیا شما هم خود را طرفدار دموکراسی و حقوق بشر میدانید ؟
آیا به هموطنان غیر فارس همان حقوقی را قائل هستید که برای فارسی زبانان؟
از جمله حق تحصیل به زبان مادری ؟
حق مشارکت در حاکمیت برابر با فارسی زبانان چه ؟؟
و حق تعیین سرنوشت چه ؟
تعارف ها را کنار بگذاریم .
دموکراسی فقط و فقط زمانی خوب است که به نفع ما باشد و لا غیر.
در درون هرکدام از ما هیتلری کوچک حکومت میکند.
آذربایجان مهد پاک ترین ، نجیب ترین ، شریف ترین و آزاد ترین مردمان گیتی
آذربایجان تجلیگاه بابک ، سردار و سالار ملی و صمد بهرنگی ، حیدر عمو اوغلو ، چهرگانی، پیشه وری ، شهریار
آذربایجان سرآغاز ظهور زرتشت
آذربایجان سخن میگوید:
مردم شریف ایران
هموطنان عزیز
از پگاه انقلاب کبیر مشروطیت تا به امروز نیروهای عدالت طلب و آزادیخواه کشورمان کوشیده اند تا آزادی وعدالت را بر جامعه حاکم کنند و یکایک شهروندان ایران را در دستیابی به جمیع حقوق اجتماعی و فردی خود یاری نمایند.
ملت ما در طول تاریخ شاهد استبداد شاهان خودکامه بسیاری بوده است که برای بقای قدرت خود به هرجنایتی دست یازیده اند اما تجربه مکرر نوع بشر این است که ظلم ماندنی نیست.
انقلاب ضد سلطنتی سال 57 گویای این تجربه برای برپایی جمهوریت و مردمسالاری بود.
اکنون اگرچه قریب به ربع قرن ازآن تاریخ پر شکوه وحماسی می گذرد ، اما پرسش اساسی ما این است:
آیا ملت ایران به آرزوهای ملی خود رسیده اند؟!
بیقین شناسایی و تحلیل اشتباهات و ضعفهای گذشته به چراغ راهنمایی ، برای جنبش نوین مردم سالاری ملت ایران تبدیل خواهد گشت.
به نظر می رسد مهمترین دلیل عدم توفیق ما در برقراری نظامی دمکراتیک ، نداشتن تعریفی صریح ازمفهوم دموکراسی و طلب آن به مثابه امری انتزاعی وهمچنین عدم توجه به ضرورتهای عینی مردمسالاری درشکل گیری رویکردهای کلان فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و قومی و مذهبی کشورمان بوده است .
در چنین شرایطی ارایه تصویری واضح از ضروریات مردمسالاری و اوصاف جمهوریت ، می تواند به شناخت بیشتر نیروهای آزادیخواه و دمکرات از همدیگر و اتحاد و همکاری این نیروها در راستای حصول به نظام مطلوب اکثریت در کشور کمک نماید.
ما امضا کنندگان ذیل بعنوان جمعی از پژوهشگران ، اندیشمندان ، نویسندگان ، دانشگاهیان ، شعرا ، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی آذربایجان با حمایت از تلاشهای سایر هموطنان برای ایجاد جبهه فراگیر دمکراسی خواهی ، دیدگاههای خود را در مورد محورهای عمده واهداف اصلی حرکت آزادیخواهانه ملت ایران به شرح زیر اعلام میداریم:
1- نخستین و برترین ضامن تحقق خواسته های ملی ، گذار به سیستمی مردمسالار بر اساس اصول شناخته شده جمهوریهای دموکراتیک و تضمین حقوق و آزادیهای فردی و اجتماعی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر و ضمایم آن می باشد.
2- با توجه به تنوع قومی و وسعت جغرافیایی و نیز سابقه تاریخی کشورمان حرکت به سوی برقراری نظام فدراتیو در ایران ا مری اجتناب ناپذیر است. طی یکصد سال اخیر، وجود اصول مشهوری چون انجمنهای ایالتی و ولایتی و نیز شوراهای اسلامی در قوانین اساسی دوران مشروطه و جمهوری اسلامی گویای ضرورت ایجاد نظام فدرال در ایران است که طی دو سال اخیر نیز تحت عنوان طرح ده ایالتی شدن ایران بنحو فزاینده ای بر اهمیت آن افزوده شده است.
3- تعریف و قانونمند کردن حقوق فرهنگی و اقتصادی و سیاسی شهروندان و برابری آنها در همه زمینه ها ضامن سلامت و پایداری جمهوری است . لذا انتساب به هیچ مرام ، فکر ، نژاد و مذهبی موجب برتری و مشروعیت نیست واز نظر ما تنها منبع مشروعیت رای اکثریت ملت است که از طریق برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک به منصه ظهور می رسد.
4- با نظر به اینکه ایران کشوری کثیرالملله ا ست و در سراسرجغرافیای پهناور آن در طول تاریخ زبانهای شناخته شده پرتکلم و مستقلی چون ترکی ، فارسی ، عربی ، کردی ، ترکمنی وبلوچی رایج بوده است لذا پذیرش سریع و اجرای شفاف اصل بدیهی تحصیل به زبان مادری در همه سطوح تحصیلی امری ضروری می باشد.
5- با توجه به اینکه همه زبانها و لهجه ها ونیز مواریث فرهنگی جزء ثروتهای عظیم معنوی ایران محسوب می گردند لذا ایجاد شرایط مناسب برای بقا و بالندگی همه زبانها و لهجه های رایج در ایران ونیز حفاظت و ترمیم یادگارهای فرهنگی بدون اعمال هر گونه تبعیض از خواسته های ماست .
6- برای تکریم مقام انسانی زن در جامعه - بعنوان نیمی از شهروندان - پذیرش کنوانسیون رفع تبعیض از زنان وملحقات آن ضروری است.
7- برای تداوم و صیانت از دموکراسی ، توسعه پایدار علمی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی در سراسر کشور اجتناب ناپذیر می باشد. ما خواستار حق بهره مندی برابر همگان از امنیت ،آموزش و پرورش ، رسانه های عمومی ، بهداشت ، اشتغال ، مسکن و سایر امکانات رفاهی هستیم.
8- محیط زیست و تنوع زیستی و گنجینه ژنتیکی ایران از مهمترین ثروتهای ملی است . ما خواستار ترمیم خسارات وسیع دهه های اخیر به محیط زیست وصیانت از این ثروت گرانبهای ملی هستیم.
9- از نظر ما محور قرار گرفتن تامین منافع ملی و تنظیم مناسبات هارمونیک در عرصه بین المللی به منظور تقویت دوستی میان ملتها و نیزگسترش صلح جهانی ضامن امنیت و پیشرفت ملی است.
ما معتقد به پیگیری مطالبات از راههای مسالمت آمیز هستیم ، از نظر ما شیوه های مختلف مقاومت مدنی همچون تحصن ، تجمع ، راهپیمایی ، اعتصاب و تقاضا برای برگزاری رفراندوم حق ذاتی ملت برای رسیدن به مطالبات خویش می باشد
معتقد هستیم که حذف یا بی توجهی به هریک از موارد فوق باعث سلب اعتماد گروههای وسیعی از مردم و احیانا جبهه گیری آنان در مقابل همدیگر و نهایتا به هدر رفتن نیروها و به تاخیر افتادن روند رشد جامعه ایران خواهد شد.
امیدورایم کلیه نیروهایی که صادقانه میکوشند تا در رشد وتعالی جامعه سهمی داشته باشند با تحلیل و بررسی واقعبینانه ویژگیها و معضلات جامعه ایران و روند تحولات منطقه و نهایتا ارایه طریق جهت تحقق مسالمت آمیز اهداف فوق در مسیر حرکت مردم ایران راهگشایی کنند.
باشد که در جنبشها و حرکات اجتماعی خویش بتوانیم با داشتن چشم اندازی روشن از دموکراسی و درک صحیح از معضلات جامعه به پی ریزی شالوده کشوری پیشرفته و سرافراز و با شهروندانی آزاد و برابر موفق گردیم.
جمع یاز فعالین سیاسی-مدنی و نویسندگان آذربایجان
7 تیر 1382 برابر با 28 ژوئن 2003
تفنگچیان ارمنی از یمین و یسار ما دو جرگه همی آمدند چون در میان باغات که سر راه ما بود رسیدیم در آن بین یک مرتبه ارامنه بر ما شلیک کرده و جماعت را مانند برگ بید بر زمین بر زیر همدیگر بریختند.
مسئله قومیت و حقوق اقوام در ایران، پیشینه ای کمتر از صد سال دارد. تا قبل از شروع قرن فعلی هجری، حقوق اقوام جزو عوامل تعیین کننده سیاست کلی مملکت محسوب نمی شد. تنها با انقلاب مشروطیت و در حد بیشتر، با شروع سلطنت .
پهلوی این مسئله اهمیت پیدا کرد و با رشد روز افزون، تبدیل به یکی از مسائل مهم اجتماعی و سیاسی ایران گشت.
روشنفکران ایران هر کدام بسته به گرایشات فکری و نظام عقیدتی خود و میزان باور به عدالت و برابری که در اندیشه آنان وجود داشت ، نگاههای متفاوتی به زبان ترکی ، جایگاه آن در ایران و لزوم حمایت یا تخریب آن داشته اند .
مرحوم جلال آل احمد که از روشنفکران آزاد اندیش کشور بود ، همواره بر خلاف اکثر شبه روشنفکران شووینیست و پان فارسیست ایران معاصر ، نگاهی واقعا آزاد اندیشانه و روشنفکرانه به مساله داشته و سعی داشت راهکاری مناسب و عقلانی و در عین حال عادلانه برای مساله زبان ترکی در ایران طرح کند .
من نتوانستم ترکی بنویسم بدون اینکه بترسم شاید کسی نتواند ان را بخواند، شاید فرزندم بتواند
.
من نتوانستم در مدرسه لذت یادگیری زبان مادرم را حس کنم، شاید فرزندم بتواند
من نتوانستم وقتی به مدرسه میروم کتابی داشته باشم که بوی قصه های کودکی ام را بدهد که تازه اموخته بودم ،شاید فرزندم بتواند
من نتوانستم لذت نوشتن واژه هایی را بچشم که در اغوش مادر شنیده بودم بی انکه معنایشان را بدانم، شاید فرزندم بتواند
من نتوانستم افتخار کنم که پسر شجاع، زورو ، رابین هود هم همانطور حرف میزنند که من حرف میزنم، شاید فرزندم بتواند
من نتوانستم روی غبار شیشه بنحره کلماتی که حسشان میکردم را بنویسم، شاید فرزندم بتواند
من نتوانستم بعد از 7سالگی قصه های مادربزرگم را از روی کتاب بخوانم و احساس بزرگی کنم، شاید فرزندم بتواند
من نتوانستم ...
نویسنده : سحر برگرفته از سایت :cloob.com
نوشته شده توسط شامان | لينک ثابت
|پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
|
ما چه می خواهیم
ما چه می خواهیم
این متن را به این دلیل می نویسم که برخی از بازدید کنندگان با انتقادات تندو گاه رفتارهای زننده چنین بیان میدارند که ما پان ترکیست یا واگراییم .
در حالیکه به هیچ وجه چنین نیست و ما جز حقوق ملی خود و دیگر ملل ایرانی اعم از کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و فارس و ... در حوزه های مختلف فرهنگ و اقتصاد و سیاست چیز دیگری نمی خواهیم .
ما خواهان آموزش زبان مادری خود در کلیه سطوح و مقاطع تحصیلی و توسعه و گسترش آن در شان و اندازه ملت خود در کنار یک زبان واسط در سرزمین خود می باشیم و دقیقا همین حق را برای تمام ملل و اقوام ایرانی نیز خواهانیم .
یکی از آخرین اقدام های کاندولیزا رایس وزیر خارجه پیشین ایالات متحده این بود که نام نلسون ماندلا را از فهرست تروریست های تحت تعقیب حذف کرد. وقتی این خبر اعلام شد بسیاری ازامریکاییان بهت زده شدند از این که زندانی سیاسی سابق محبوب آنها - ماندلا - تا به امروز به عنوان یک تروریست تلقی می شده است.
دموکراسی برگرفته از واژه یونانی دِموس، (1) به معنای مردم (2) است. در حکومت های دموکراتیک، این مردم اند که بر قانون گزار و دولت حکومت می کنند.
اگر چه تفاوت های جزئی میان حکومت های دموکراتیک مختلف جهان به چشم می خورد، برخی اصول و شیوه های خاص دولت های دموکراتیک را از سایر اشکال دولت ها متمایز می سازند.
نوشته شده توسط شامان | لينک ثابت
|پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:دموکراسی,
|
فدرالیسم
فدرالیسم
.
هنگامى که گروه هاى متفاوتى از مردم آزاد ــ با زبان ها، باورهاى مذهبى یا معیارهاى فرهنگى متفاوت ــ انتخاب مى کنند که در چهار چوب یک قانون اساسى زندگى کنند، انتظارشان این است که از استقلال محلى و امکانات برابر اقتصادى و اجتماعى برخوردار باشند. در نظام حکومتى فدرال ــ که قدرت در سطوح محلی، منطقه اى و کشورى تقسیم مى شود ــ اختیارات به دست مقامات منتخبى سپرده مى شود که سیاست هاى مناسب با نیازهاى محلى و منطقه اى را در نظر مى گیرند و به کار مى بندند. آنان با حکومت کشورى و یک دیگر همکارى مى نمایند تا مشکلات فراوان کشور را از سر راه بردارند.
تمام انسان ها با حقوق مسلمى به دنیا مى آیند. این حقوق بشر به مردم اجازه مى دهد که زندگى شرافتمندانه اى را پیشه کنند ــ بنابراین هیچ حکومتى نمى تواند این حقوق را اعطا کند، ولى تمام حکومت ها موظف به حفظ آن هستند. آزادى که بر پایه عدل، بردباری، شرافت و احترام ــ بدون در نظر گرفتن قومیت، مذهب، ارتباط سیاسى یا موقعیت اجتماعى ــ شکل مى گیرد به مردم اجازه مى دهد تا در پى این حقوق اصولى باشند. در حالى که نظام هاى استبدادى حقوق بشر را نفى مى کنند، جوامع آزاد براى رسیدن به آن ها همواره در تلاش اند.
نوشته شده توسط شامان | لينک ثابت
|پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:حقوق بشر,
|
ستارخان، سرداری از آذربایجان دلاورخیز و مرد پرور
ستارخان، سرداریاز آذربایجان دلاورخیز و مرد پرور
.
پر می زندمرغ دلم با یاد آذربایجان خوش باد وقت مردم بیدار آذربایجان
.
« ستار» فرزند حاج حسن قره جه داغی به سال 1284 قمری در « قره داغ» دیده به جهانگشود. درباره ی این جنگاور دوران فراوان گفته اند و نوشته اند که واگویی آنها ازحوصله ای کلام خارج است و به قول مولوی:
نوشته شده توسط شامان | لينک ثابت
|پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
|
قرآن سوزی دجالان وسیاست دوگانه ایران
قرآن سوزی دجالان و
سیاست دوگانه ایران
. به مناسبت 11 سبتامبر2001 در چند شهر امریکا گروهی از مسیحیان افراطی و دیوانه به بهانه اینکه قرآن و دین اسلام طرفدار خشونت و جنگ می باشند ، اقدام به آتش کشیدن قرآن و بی احترامی به این کتاب مقدس نمودند
کتاب مقدس یک و نیم میلیارد مسلمان مورد بی حرمتی و هتک حرمت قرار گرفت و دل مسلمین و تمام آزادگان جهان به درد آمد .
هراس شونیسم فارسگرا از کنگرهی ملیتهای ایران فدرال
هراس شونیسم ایرانی از کنگرهی ملیتهای ایران فدرال
و کنفرانس تمرکززدایی و فدرالیسم- بروکسل!
همانطوریکه مستحضرید در روزهای اول و دوم آپریل کنفرانسی دو روزه در مورد مسالهی حقوق بشر و پروسهی تمرکززدایی و فدرالیسم در ایران، با همکاری سازمانهای ملیتهای بدون نماینده در سازمان ملل(UNPO)، کنگرهی ملیتهای ایران فدرال و همچنین تعدادی از اعضای پارلمان اروپا در بروکسل، با حضور تعدادی از اعضای پارلمان اروپا، سازمانهای مدافع حقوق بشر، شخصیت های سیاسی و اعضای کنگره ملیتهای فدرال ایران برگزار گردید.
مسئله قومیت و حقوق اقوام در ایران، پیشینه ای کمتر از صد سال دارد. تا قبل از شروع قرن فعلی هجری، حقوق اقوام جزو عوامل تعیین کننده سیاست کلی مملکت محسوب نمی شد. تنها با انقلاب مشروطیت و در حد بیشتر، با شروع سلطنت .
پهلوی این مسئله اهمیت پیدا کرد و با رشد روز افزون، تبدیل به یکی از مسائل مهم اجتماعی و سیاسی ایران گشت.
پشتیبانان حقوق اقوام، کمبود حساسیت به این مسئله در دورانهای قبل را مدیون غلبه قوم خیالی [ و گاها واقعی ]پارس و خفه کردن صدای اقوام می دانند، در حالی که مخالفان دامن زدن مسئله حقوق اقوام، آنرا برای امنیت و تمامیت ارضی مملکت، خطرناک می دانند. این نوشته سعی در پیدا کردن ریشه های این مسئله در فرهنگ صد سال اخیر، بخصوص برداشت عمومی از تاریخ ایران دارد، و نتیجه خواهد گرفت که رشد مسئله حقوق اقوام، نتیجه کژبینی و برداشت بد و ناقص از تاریخ ایران و تعلیم غلط و یکبعدی آن در جامعه است.
نوشته شده توسط شامان | لينک ثابت
|پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
|
مقدمه ای بر مبحث ایلامیان
مقدمه ای بر مبحث ایلامیان
ایلامیان شاخه ای از آن دسته از اقوام خویشاوند و همزبانی بودند که در حدود 5000 سال قبل از میلاد از اسیای میانه به ایران کوچ کردند. ایلامیان در جنوب غرب ایران امروزی ساکن شدند. و بعد از چندین قرن موفق به ایجاد تمدن بزرگی به نام ایلام شدند و دولت عیلام نزدیک به سه هزار سال دوام یافت.
چرا دفاع از حقوق اقوام و ملل غیر فارس تحمل نمی شود ؟؟؟
نمی دانم چرا دفاع از حقوق اقوام و ملل غیر فارس تحمل نمی شود ؟؟؟
یعنی فاشیسم فارس اینقدر افکار را مسموم کرده ؟؟
البته صد سال فرصت کمی نبود برای فاشیسم فارس
در صد سال اخیر تلاشهای بسیاری صورت گرفت تا فرهنگ و زبان ملل مختلف ایرانی محو گردد .
تا ایران به کشوری با یک زبان و فرهنگ و مذهب تبدیل شود .
تحقیر اقوام و ملل غیر فارس و جوک سازی علیه آنان در رسانه ها و کتابها ، تکذیب و حذف تاریخ آنها در ایران ، تغییر اسامی غیر فارسی مناطق و شهر ها و روستاها ، تاریخ سازی جعلی برای ایران و افتخار بیمارگونه به نژادی که وجود خارجی نداشت ( نژیاد آریا) و همراه با افکار و اعمال نژاد پرستانه ، از جمله پروژه های فاشیسم فارگرا در صدسال اخیر بود .
تاریخ ایران خلاصه می شود به دوره هخامنشی و ساسانی !
پس کو تاریخ ده هزار ساله ؟؟
ما از تاریخ و فرهنگ خود چه می دانیم ؟
از سلجوقیان و خوارزمشاهیان و غزنویان .
از مادها و سومر ها و ایلامیان و هیتی ها و مانناها ؟
این فقر فرهنگی و استبداد زدگی ریشه در سیاستهای ضد انسانی و جاهلانه فاشیسم فارس در صد سال اخیر دارد .
به خود آییم و اگر که میخواهیم توسعه یابیم و جامعه ای آزاد و دموکراتیک و پبشرفته داشته باشیم ، تنگ نظری را کنار گذاشته و نگاهی دوباره به خود و گذشته خود بیافکنیم .
متاسفانه به خاطر عدم اطلاع رسانی ، ترکان ساکن ایران و دیگر ملتهای ایرانی شاید تصور کنند که شهریار تنها شاعر ترک آذربایجانی است، یا اینکه شعرای آذربایجانی همچون نظامی و شمس و قطران فقط به زبان فارسی می نوشتند.
اما این چنین نیست! شعرای زیادی به زبان ترکی آذربایجانی شعر گفته اند و نویسندگان زیادی به این زبان نوشته اند
در حالیکه یونسکو سال 1999 را به نام دده قورقورد نام گذاری می کند ما از وجود چنین اثری بی خبر هستیم
کوروش پس از فتح بابل ، بر آن شد با توسل به نیروی نظامی اش که فوق العاده نیرومند بود و تاکنون شکستی را تجربه نکرده بود، ماساژت را نیز مغلوب کند. ماساژت ها در شمال غرب ایران(آذربایجان) در کرانه رود آراکس(آراز) در همسایگی قوم ایسه دونر زندگی می کردند.
جنبش آزادی خواهانه و دموکراتیک ملت بزرگ و تاریخی مصر پیروز شد .
این واقعه بزرگ را به ملت مصر و تمام آزادی خواهان جهان تبریک می گویم.
امیدوارم که درسی باشد برای جباران و جلادان که خود را نه خادم و نماینده ملت که ولی نعمت و ارباب ملت می دانند.
بدانند که سیر دموکراسی خواهی جهان را فرا گرفته و از میلوشوویچ صرب تا حسنی مبارک و ... یک به یک ساقط خواهند شد .
سقط خواهند شد .
ملل به آزادی خواهند رسید هرچند نه مفت و مجانی .
اسرافیل دموکراسی بر صور آزادی میدمد و ملل به خواب رفته بیدار می گردند .
نوشته شده توسط شامان | لينک ثابت
|پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
|
اخبار ۲۵ بهمن
تظاهرات ۲۵ بهمن تا پاسی از شب ادامه داشت .
طرفداران جنبش سبز که می خواستند در میدان آزادی تهران همچون میدان آزادی ( التحریر ) مصر تحصن نمایند ؛ با خشونت بی حد ماموران و لباس شخصی ها روبرو گشتند .
ماموران حتی به خانه های مردم نیز به زور وارد میشدند تا اگر فردی به خانه کسی پناه برده باشد بگیرنش .
این وقایع در دنیا انعکاس شدیدی پیدا کرده است.
بخشی از نیروهای اطلاعاتی به شناسایی گسترده تظاهرات پرداخته اند تا در روزهای بعد به دستگیری آنها اقدام کنند .
مجلسیان راستگرا ازشدت هراس و نگرانی در وسط مجلس به جای طرح و بررسی منطقی مساله به شعار دادن علیه دولتمردان سابق کشور ( خاتمی ؛ کروبی و موسوی ) پرداختند .
برخی از رسانه های خارجی از جمله BBC بطور کامل قطع شدند .
هنوز آمار دقیقی از مجروحین " دستگیر شدگان و کشته های احتمالی در دست نیست .
نوشته شده توسط شامان | لينک ثابت
|پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
|
قرآن سوزی دجالان و سیاست دوگانه ایران
قرآن سوزی دجالان و
سیاست دوگانه ایران
. به مناسبت 11 سبتامبر2001 در چند شهر امریکا گروهی از مسیحیان افراطی و دیوانه به بهانه اینکه قرآن و دین اسلام طرفدار خشونت و جنگ می باشند ، اقدام به آتش کشیدن قرآن و بی احترامی به این کتاب مقدس نمودند
اعترافات تکان دهنده نویسنده مشهور ارمنی به سلاخی و تجاوز به کودکان
اعترافات تکان دهنده نویسنده مشهور ارمنی به سلاخی و تجاوز به کودکان
یکی از شعرا و نویسندگان مشهور ارمنی به نام زوری بالایان در کتابی تحت عنوان ؛ احیا دوباره روحمان؛ از قتل عام خوجالی در تاریخ ۲۶ فوریه ۱۹۹۲ که خود نیز در آن شرکت داشته چنین مینویسد:
با خاچاتوریان به خانه ای که تصرف کرده بودیم وارد و کودک ۱۳ ساله تورکی رادیدیم که توسط سربازان ارمنی به پنجره اتاق میخکوب شده بود خاچاتوریان برای اینکه جلوی گریه و فریادهای کودک را بگیرد پستان بریده شده مادرش را به زور در دهان وی فرو برد بعد از آن من پوست سر و سینه و شکم کودک را کنده و تایم گرفتم کودک در عرض هفت دقیقه بر اثر شدت خونریزی جان داد و من با این عمل دچار شادی و شعف زاید الوصفی شدم و تمام روحم سر شار از غرور گردید. خاچاتوریان جسد کودک را تکه تکه کرده و در مقابل سگهایی که از نژاد خود ترکها هستند انداخت!شب همانروز این کار را با سه کودک دیگر ترک تکرار کردیم `بدین شکل من به وظیفه خود به عنوان یک ارمنی عمل کرده و یقین دارم که که تمامی ارامنه به ما و کارهایمان افتخار خواهند کرد. زوری بالایان - از کتاب احیا دوباره روحمان- چاپ شده در صفحه ۲۶۰ تا ۲۶۲ نشریه وانادزور بتاریخ ۱۹۹۶.
تاریخ درخشان هزاران ساله و افتخارامیز ملت بزرگ و تاریخ ساز ترک را نمیتوان در چند صفحه اینترنتی خلاصه کرد، تاریخ ترکان در هزاران جلد کتب تاریخی و مقالات علمی از طرف تاریخ شناسان دنیا، چه عقده ای های مغرض و چه افراد علم دوست و بیطرف، در دهه های اخیر بررسی شده و میشود
ولی بدلایل فشار ، اختناق و تحریفات از طرف حاکمیت شوینیستی و قوم گرای فارس در ایران اکثر جمعیت 30 میلیونی ترکان ایران از دسترسی به کتبی که تاریخ حقیقی و تحریف نشده ترکان را بیان کند بی بهره اند، و 80 سال است که دولت مرکزی ایران با خرج میلیاردها تومان از بودجه کشور مشغول تحریف تاریخ ترکان ایران میباشد تا آنها را از خود بیگانه کند.
استبداد در قرن بیست و یکم ، درشکه ای در اتوبان تمدن جهانی
استبداد در قرن بیست و یکم
درشکه ای در اتوبان تمدن جهانی
امروز 25 بهمن 1389 در چهارراه قصر ( تقاطع شریعتی و عباس آباد ) تهران ساعت 9 صبح یک نفر در حالیکه تصویر فرزندان شهیدش در دست و شال سبز بر گردن داشت بالای تاور ( جرثقیل ساختمانی ) واقع در پروژه مترو چهارراه قصر رفته بودو قصد خودکشی داشت .
سندی که در زیر آورده شده است، بخشی از دست نوشته های مرحوم میرزا ابوالقاسم امین الشرع خوئی درباره جنایت، خیانت ارامنه، در استان آذربایجان به رهبری مارشیمون، سیمیتقو و اقبال السلطنه علیه اهالی تورک و ترقی خواه منطقه است. با توجه به اینکه کتاب حاضر در اواخر عهد امپراطوری قاجار به نگارش درآمده است.
مقدمه:
نوشته حاضر بخش از یاداشتهای امین الشرع خویی است. این بخش اختصاص دارد به گزارشها و وقایع جنایات وحشیانه ارامنه و اسماعیل سیمیتقو و سردار ماکو درآذربایجان غربی روی داده است. این وقایع یکی از حوادث مهم تاریخی خون بار آذربایجان بعد از انقلاب مشروطیت میباشد که در اثنای جنگ جهانی اول درسال 1296 شمسی اتفاق افتاده است. وقایع شامل چند فصل است.